الجمعة 20 سبتمبر 2024
تم تسجيل طلبك بنجاح

ليله في العوامه

انت في الصفحة 1 من 9 صفحات

موقع أيام نيوز

طبيعي لو إنسان في ورطة ممكن يستغيث بيك عن طريق اتصال او نداء استغاثة ولكن.. في ناس بيقولوا إن الأموات كمان ممكن يبعتوا رسائل استغاثة عن طريق إشارات أو احلام.. وده بالظبط اللي حصل معايا او كان هيوديني في داهية.. طب ما تيجي احكيلك وانت هتعرف انا اقصد ايه..
جمال ابو المكارم
ده انا
عندي ٣٢ سنة
عايش في القاهرة متجوز وعندي بنتين من مراتي وحبيبة قلبي وسر تعاستي الأبدية سمية...
ومن عندي سمية بقى بتبتدي الحكاية يومها انا فاكر كويس إننا كنا في أخر الشهر.. الكلام ده كان من حوالي سنتين تقريبا المهم إن يومها كنا في أخر الشهر وانا يعني راجل بشتغل كول سنتر في واحدة من شركات الاتصالات الكبيرة ف من الطبيعي يعني إن انا بقبض أول كل شهر ومن الطبيعي برضه إن في نهاية الشهر تبدأ الدنيا تتأزم معايا لأن مرتبي يادوبك.. بيكفي مصاريفي انا وعيالي ومراتي بالعافية ف بسبب كل الظروف اللي انا حكتها دي يومها أول ما رجعت من الشغل استقبلتني سمية مراتي برميل النكد بابتسامتها السمجة...

مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.
أهلا يا سي جمال.. ولا تحب اقول لك أهلا يا چيمي زي ما بيقولولك اصحابك اللي بتروح تصيع وتضيع فلوسك معاهم ع القهوة!
مابصتلهاش لأني يومها كنت راجع تعبان من الشغل وماكنتش عاوز اټخانق معاها ولا اعمل مشاكل ف تجاهلتها ودخلت قلعت جزمتي وانا بقول بصوت واطي..
استغفر الله العظيم اللهم إني لا أسألك رد القضاء ولكني أسألك اللطف فيه.. الطف بيا يارب وحياة حبيبك النبي.
طبعا هي كانت رامية ودانها معايا ف سمعتني وبمجرد ما سمعتني قربت مني وقالتلي بعصبية...
يلطف بيك!.. يلطف بيك من ايه يا اخويا ده يلطف بيا انا منك.. مش كفاية إنك معيشني في شقة إيجار جديد ومخلي حالتي انا وعيالك في الحضيض طب يا راجل شايفني متضايقة ومتعصبة هديني.. اسألني مالك قرب مني واحتويني زي الرجالة ما بيعملوا مع مراتتهم يعني لا هيبقى مال ولا حتى حب.. روح يا شيخ... اللهي..
أسعار السيارات في الآونة الأخيرة شهدت تقلبات ملحوظة، حيث تأثرت بارتفاع وانخفاض الدولار، مما انعكس على تكلفة علامات تجارية مثل تويوتا، هيونداي، ومرسيدس. و BMW هذا الارتباط بين سعر الصرف وسوق السيارات يحدد قدرة المستهلكين على اقتناء المركبات.
قاطعتها قبل ما تكمل كلامها...
بس بس بس.. انتي هتدعي عليا يا سمية مش كفاية القرف وقلة النوم بسبب شغلي شفت ونص عشان اعرف اصرف على البيت واخرتها تدعي عليا
اول ما قولتلها كده ما صدقت.. وكأنها ماسورة غاز واڼفجرت في خلقتي..
شفت ونص.. شفت ونص ايه يا ابو شفت ونص هو شغلك ده بيكفينا لأخر الشهر!.. مش كفاية إن انا مستحملة وحاطة في بوقي جزمة وساكتة عشان بحبك كمان هتتعصب عليا وهتزعق لي..
سيبتها عمالة تزعق وتهزي بأي كلام ولبست الجزمة من تاني وروحت وقفت عند باب الشقة وانا بقول لها..
بقولك ايه.. انتي مش بتضايقي لما بنزل اقعد مع اصحابي انا بقى هنزل يا سمية واعلى ما في خيلك اركبيه انا دمي محروق ومش طايق منك ولا كلمة ماهو مش هتبقي انتي والدنيا عليا.
تتأثر أسعار السيارات من شركات مثل مرسيدس بتقلبات أسعار الذهب وسعر صرف الدولار، مما يؤدي إلى زيادة تكاليف الإنتاج والاستيراد.
قولتلها كلامي ده وفتحت الباب ونزلت من البيت نزلت وزقيت إيديها اللي خربشتني من رقبتي قبل ما انزل وخرجت من الباب وانا سايبها بتزعق وبتطلع كل طاقتها المكبوتة بسبب قعدتها في البيت.. في الزعيق ماهتمتش بكلامها ولا باللي عملته.. لأني كنت عارف إن انا لما انزل اقعد على القهوة وارجع تاني هلاقيها بقت أهدى واحسن وعشان كده خدت بعضي وروحت قعدت على الكافيه اللي انا متعود اقعد فيه انا والشلة اللي متعود اقعد معاها بس يومها لما روحت الكافيه ماكنش في حد منهم موجود ف طلبت كوباية شاي وطلعت موبايلي واتصلت بأول حد جه في بالي ابراهيم.. ابراهيم ابو الحسن صاحبي من أيام ثانوي ورث عن ابوه مصنع وشقتين ومبلغ محترم خلاه عايش سلطان زمانه وعلاوة على كده كمان ف هو شخص مش متجوز ورايق في نفسه كده المهم إن انا طلعت موبايلي واتصلت بيه جرس في التاني في التالت لحد ما رد..
الو.. ايوة يا چيمي..
ايوة يا هيما عامل ايه يا عمهم.
الحمد لله يا برو.. ايه فينك كده!
انا عالقهوة.. اقصد عالكافيه يعني انت اللي فين!
انا خير اللهم اجعله خير قاعد في مكان تراوة وقصادي ماية كتير والدنيا هنا حلوة اوي.
ضحكت بصراحة اول ما قال لي كده ورديت عليه بعفوية..
الله يخربعقلك انت

انت في الصفحة 1 من 9 صفحات